Aş vrea să fac cu tine ceea ce face primăvara cu cireşii…


Poemul 20

de Pablo Neruda
din volumul „Douăzeci de poeme de iubire şi un cântec de disperare

Pot scrie cele mai triste versuri în noaptea asta

Pot scrie, de pildă: “Noaptea e înstelată,
Iar stelele albastre tremură în depărtare”.
Vântul nopții se rotește pe cer și cântă.
Pot scrie cele mai triste versuri în noaptea asta.
Eu am iubit-o și, câteodată, m-a iubit și ea.
În nopți ca aceasta am strâns-o în brațe.
Am sărutat-o de-atâtea ori sub cerul fără de sfârșit.
Ea m-a iubit și, câteodată, am iubit-o și eu.
Cum putea cineva să nu fi iubit ochii ei mari, încremeniți?
Pot scrie cele mai triste versuri în noaptea asta.
Cum să-nțeleg că nu mai e a mea? Cum să simt că am pierdut-o?
Cum să aud noaptea imensă, mult mai imensă fără ea?
Și versul se-așterne pe suflet ca roua pe iarbă.
Ce dacă iubirea mea n-a mai putut s-o păstreze?
Noaptea-i înstelată și ea nu mai este cu mine.
Asta-i tot. Undeva în depărtare cântă cineva. În depărtare…
Sufletul meu încă nu s-a-mpăcat cu pierderea ei.
Ochii mei o caută ca s-o aducă mai aproape.
Inima mea o caută și ea nu mai e lângă mine.
Aceeași noapte înălbind aceiași copaci.
Noi, cei de-atunci, nu mai suntem la fel.
N-o mai iubesc, e-adevărat, dar cât de mult am iubit-o!
Vocea mea a-ncercat să găsească vântul să-i mângâie auzul.

A altuia. Va fi a altuia. Aşa cum înainte mi se dăruia sărutărilor mele.
Vocea ei, trupul ei luminos, ochii ei infiniți.
N-o mai iubesc, e-adevărat, dar poate-o mai iubesc.
E-atât de scurtă iubirea și-atât de lungă-i uitarea.
Pentru că în nopți ca aceasta am strâns-o în brațe
Şi sufletul meu încă nu s-ampăcat cu pierderea ei.
Chiar dacă aceasta ar fi ultima durere pe care mi-o provoacă
Și acestea ar fi ultimele versuri pe care le mai scriu pentru ea.

(Traducere Lăcrămioara Rădulescu)

 

Comments on: "Poetry by Pablo Neruda – Poema 20" (2)

  1. Snake,suuuuuper ,:),multumesc,sarutmana ,o duminica minunata🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  2. @ octav

    minunata poezie iar video este intr-adevar excelent. mersi

Cu tălpile prin rouă...

Nor etichete

