Aş vrea să fac cu tine ceea ce face primăvara cu cireşii…


Simbolistica religioasa

trifo alb norocosInca din secolul al V-lea, trifoiul alb cu trei frunze a fost asociat cu Sf. Patrick – primul misionar al crestinismului in Irlanda.

Legenda spune ca Sf. Patrick a folosit trifoiul ca simbol al trinitatii, fiecare frunza simbolizand: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Atunci cand o persoana gasea un trifoi cu patru frunze, se spunea ca pe langa trinitate, a fost binecuvantata si cu Harul lui Dumnezeu, asa… ca o recompensa a faptelor sale.

O alta legenda spune ca trifoiul alb cu trei frunze ar fi asociat miscarii de rebeliune a irlandezilor impotriva coroanei, membrii grupului identificandu-se prin acest simbol si, in cazul in care erau prinsi, riscau condamnarea la moarte. De aceea se spune ca un adevarat si neinfricat irlandez poarta trifoiul alb cu trei frunze, el fiind simbolul real al mandriei irlandezilor.

Trifoiul cu patru frunze este o variație a trifoiului alb cu trei frunze.  La aproximativ 10.000 de trifoiuri cu trei frunze exista un trifoi cu patru frunze. Cea de-a patra frunza e considerata a fi sansa si norocul accidental al omului, interventia divinului in destinul gasitorului.

Irlandezii traditionalisti se identifica numai cu trifoiul alb cu trei frunze, considerand ca cel cu patru frunze este un fals noroc tocmai pentru ca este atat de rar intalnit.

Simbolistica moderna

noroc de la mineTrifoiul reprezinta o importantă sursă de hrană pentru animale si semnifica abundenta, sanatatea, prosperitatea, intinderea si fecunditatea.

Ce simbolizeaza frunzele?

  • Prima frunză: incredere, respect, faima;
  • A doua frunza: speranta, bogatie, avere;
  • A treia frunza: iubire;
  • Si a patra frunza: sanatate, noroc.

Druizii cinsteau trifoiul cu patru frunze, considerandu-l semn norocos, folosindu-l si in ritualuri magice.

 În 1620, Sir John Melton a scris: „Dacă un om parcurge cu pasul domeniile sale si gaseste in iarba un trifoi cu patru frunze, sa fie sigur ca in scurt timp i se va intampla ceva de bine”.

Mistica trifoiului cu patru foi continuă și astăzi, asa ca cel care-l gaseste ar trebui sa se considere norocos.

Evident ca trifoiul are aceeasi simbolistica si in visele nocturne: creșterea averii, câștig financiar, succes, sănătate și realizare.  Se pare ca o importanta deosebita o are si culoarea verde care pentru creier este asociata cu sanatatea, satisfactia si bogatia.

fourleafcloverUn studiu efectuat de cercetatorii britanici arata ca mirosul dulce al trifoiului induce subiectului o stare de calm, multumire si echilibru.

Trifoiul este utilizat si in magie datorita numarului de frunze – 3 – considerat a fi numar sacru in magie si numerologie dar si un numar al puterii.

De retinut: daca va cumparati trifoiul cu patru frunze de la un producator/vanzator  sa stiti ca norocul uita sa-si faca prezenta pentru ca industrializarea i-a anulat toate efectele.

Norocul este garantat numai daca veti gasi un trifoi cu patru foi intr-o poenita, pe un camp sau in mijlocul naturii🙂

Noroc s-aveti si toate se vor rezolva de la sine🙂

Comments on: "Trifoiul – simbol al norocului" (15)

  1. vreeau trifoi🙂

  2. @ littlesensei

    trifoiul il porti sau nu in tine🙂

  3. tot ce-i posibil🙂

  4. @ littlesensei

    cred ca toti oamenii ar dori sa se perceapa norocosi; ca unii sunt mai mult, altii mai putin, e chestiune de cantitate, dar ce te faci cu omul care se simte doar ghinionist? traieste o drama continua.

  5. dar poate toata „treaba” in el, felul cum gandeste si vede/interpreteaza lumea din jur🙂

  6. pacat ca unii oameni ajung la auto-definitia: ca traiesc o drama continua

  7. trebuie de lucrat m mult asupra sa:) o cizelare perpetua a modului SANATOS si CONSTRUCTIV de a vedea lumea/ viata etc

  8. iata ca ne-am apucat sa dezvoltam niste teme esentiale fara capat🙂

  9. tare bine ar merge (asa discutii) la un ceai sau la o bere🙂

  10. @ littlesensei

    Sigur ca „treaba” e in el/ea pentru ca mereu se compara cu ceilalti. Stii, e greu sa schimbi mentalitati, principii, atitudini… De aceea nici nu-mi bat capul cu asemea situatii. Exista oameni care au nevoie de un bobarnac pentru a se trezi din visare sau drama si altii carora nu le schimba cu absolut nimic interventia. Raman in lumea lor, in chinurile si suferintele lor emotionale. Nu ai ce face cu negativistii. Iar eu n-am rabdare. Apreciez destul de repede potentialul interlocutorului si daca constat ca nu se poate construi nimic, ma retrag. Timpul meu e pretios pentru mine.

    Ar merge discutiile astea si la o cafea🙂 Nu sunt bautoare de bere – ca tot nu stiai daca sunt barbat sau femeie🙂 Sunt o femeie barbata🙂

  11. Anonim said:

    Foarte frumos

  12. Nu am fost o persoana prea norocoasa in viata mea,ci din contra am avut o viata grea,dar in urma cu o aproximativ 3 luni eram la un gratar cu sotul meu si vroiam din tot dufletul sa gasesc un trifoi cu 4 foi sa am si eu noroc,asa ca m-am rugat sf Nectarie facator de minuni si ptr prima data in viata mea am gasit un trifoi cu 5 foi,am fost foarte fericita si de atunci de cate ori ajung intr-un camp cu trifoi caut ,pe urma am mai gasit unul cu 4,dar astazi am iesit afara cu catelusa mea pe un camp in apropiere si am inceput sa caut trifoi cu 4 foi si minune:am gasit 23 de trifoi cu patru foi,8 trifoi cu 5 foi si unul cu 6 foi.VA IMAGINATII CE INSEAMNA ASTA?????????AM UITAT SA VA SPUN INSA CA IN TIMP CE CAUTAM TRIFOIASII MA RUGAM IN GANDUL MEU PTR CA M-AM OBIJNUIT SA MA ROG TOT TIMPUL IN GANDUL MEU DE MULTE ORI MA TREZESC RUGANDUMA FARA SA IMI DAU SEAMA CA SI CUM,ASI CANTA.ACUMA SUNT FOARTE FERICITA SI UIMITA SI MA GANDESC ;OARE O SA VINA NOROCUL SI IN VIATA MEA??????OARE ASTA INSEAMNA???????

  13. Se spune ca prosti au noroc, cei destepti isi fac norocul singuri. E bine sa te rogi, dar nu pentru noroc! Eu asociez norocul cu ceva venit de-a gata, fara prea multa bataie de cap si munca. Daca intreprinzi ceva bine gandit si perseverezi ai toate sansele sa reusesti….si daca totusi nu-ti iese s-ar putea ca ceea ce-ti doreai, daca se realiza, in final sa-ti fi facut rau si atunci Dumnezeu te-a aparat! In privinta trifoiului cu patru foi, e bine sa-l cautam, ca miscarea la iarba verde e sanatate si sanatatea inseamna mult noroc….

  14. Am gasit si eu 3 trifoi cu 4 foi ..

Cu tălpile prin rouă...

Nor etichete

