Aş vrea să fac cu tine ceea ce face primăvara cu cireşii…


Traieste azi, aici, acum

„Voi muri curând dar este OK atâta vreme cât ştiu că cineva va citi aceste rânduri.

Am doar 24 de ani şi am ales deja ultima mea cravată. Este cea pe care o voi purta la înmormântarea mea care va avea loc peste câteva luni. Poate nu se potriveşte cu modelul ori culoarea costumului dar este perfectă pentru această ocazie.

Diagnosticul de cancer a venit prea târziu, atât de târziu încât nu mi-a lăsat nicio speranţă pentru a-mi prelungi cumva viaţa dar am realizat că cel mai important lucru despre moarte este acela de a mă asigura că vă las o lume un pic mai bună decât a fost cea trăită prin contribuțiile voastre. Modul în care mi-am trăit viața până acum, existența mea sau mai precis pierderea ei nu va mai conta pentru că am trăit fără să produc vreun impact asupra cuiva ori asupra a ceva.

Înainte îmi ocupam mintea cu atât de multe lucruri banale. Când am aflat cât de mult timp am irosit, dintr-o dată totul mi-a devenit clar şi abia acum am realizat care sunt lucurile cele mai importante din viaţă şi ce anume contează cu adevărat.

Nu scriu rândurile acestea dintr-un motiv egoist. Pur şi simplu vreau să dau sens vieții mele prin împărtăşirea cu voi a câtorva lucruri importante pe care le-am descoperit înainte de moarte:

  1. Nu-ţi pierde timpul cu jobul care nu te bucură. Este evident că nu poți reuși în ceva ce nu-ţi place.
  2. Răbdarea, pasiunea și dedicarea vin cu ușurință numai atunci când iubești ceea ce faci.
  3. E o prostie să-ți fie frică de opiniile altora. Frica slăbeşte şi te paralizează. Dacă îi permiţi fricii să te cuprindă, va creşte în fiecare zi, până când nu mai rămâne nimic din tine, vei fi doar o coajă a fiinţei tale.
  4. Ascultă-ţi vocea interioară și urmeaz-o! Unii oameni te-ar putea crede nebun, alţii vor vedea în tine o legendă.
  5. Preia controlul asupra vieții tale şi asumă-ţi întreaga responsabilitate pentru lucrurile care ţi se întâmplă.
  6. Limitează-ţi obiceiurile nocive, proaste și încearcă să duci o viață mai sănătoasă.
  7. Găseşte-ţi un sport care te face fericit.
  8. Mai mult de atât: NU AMÂNA NIMIC!
  9. Modelează-ţi viaţa funcţie de deciziile luate şi nu funcţie de cele neluate.
  10. Apreciază oamenii din jurul tău. Prietenii și rudele vor fi întotdeauna o sursă infinită de putere și iubire. Acesta este şi motivul pentru care nu ar trebui să le pretinzi niciodată garanţii.

Este dificil să-mi exprim complet sentimentele cu privire la importanța acestor constatări  simple, sper însă că mă veți asculta pentru că sunt o persoană care a înţeles valoarea timpului abia în faţa morţii.

Nu mă supăr că am înțeles ce anume este semnificativ şi ce contează abia în ultimele mele zile de viață. Regret doar că nu voi putea vedea o mulțime de chestii mişto care ar trebui să se întâmple în curând cum ar fi crearea IA (n.r. Inteligenţei Artificiale) sau proiectul minunat al lui Elon Musk (n.r. conceptul referitor la mijlocul de transport de mare viteză numit „Hyperloop” (Hiperbucla), pe care Musk l-a făcut public în 2013). De asemenea, sper că războiul din Siria și Ucraina să se sfârşească în curând.

Până în pragul morţii suntem îngrijoraţi de sănătatea și integritatea corpului nostru dar nu observăm că de fapt corpul nu este cu nimic diferit de o carcasă – el este un colet care ne livrează personalitatea, gândurile, convingerile și intențiile noastre în această lume. Dacă în acest colet nu există nimic interesant care să poată schimba lumea, atunci nu contează dacă dispare. Cred că toți avem potențial, doar că este nevoie de o mulțime de oameni curajoşi, capabili să realizeze schimbările necesare.

Puteţi pluti printr-o viață creată de împrejurări, pierzând aiurea zi după zi, oră după oră. Sau puteți lupta pentru ceea ce credeţi și astfel scrieţi marea poveste a vieţii voastre. Sper că veți face alegerea corectă.

Lasă o amprentă în această lume. Dă-i sens vieţii, indiferent ce înseamnă asta pentru tine. Urmează-ţi visurile. Pământul este un loc de joacă frumos, este un loc în care totul este posibil. Dar… nu trăim veşnic aici. Viața noastră este o mică scânteie pe această mică planetă frumoasă care zboară cu o viteză incredibilă în întunericul fără sfârșit al universului necunoscut, infinit. Deci, bucură-te de timpul trăit AICI, ACUM, ASTĂZI şi TRĂIEŞTE cu PASIUNE. Fă-ţi viaţa interesantă. Fă-o să conteze!

Multumesc! „

@ Traducere text: Strop de Lumină

Preluat de pe Reddit

Cu tălpile prin rouă...

Nor etichete

